AKTIVNOSTI PRIJE PROJEKCIJE FILMA

MOTIVACIJA

Aktivnostima prije same projekcije učenike pripremamo za film na više različitih razina. Dio je aktivnosti namijenjen uvođenju motiva i likova koji će se pojaviti u filmu, uz naglašenu odgojnu komponentu. Drugi je dio aktivnosti namijenjen istraživanju kulturoloških i društvenih specifičnosti koje čine ambijent samoga filma. Na taj se način učenici pripremaju za projekciju filma, ali njihove spoznaje povezujemo s ostalim nastavnim predmetima kao i osobnim iskustvima, što će korisno utjecati i na sam doživljaj filma.  

Pripreme se mogu odvijati kroz dva školska sata, a istraživački zadaci mogu biti korelacijska domaća zadaća.

Aktivnost 1

Uvođenje motiva iz filma

S učenicima razgovaramo o važnosti obuće, osvješćujemo važnost odabira udobne obuće u odnosu na izgled ili cijenu. Uvođenjem motiva obuće postepeno uvodimo motiv tenisica i cipela iz filma uz naglašenu odgojnu komponentu. 

Razgovor o obući

S učenicima razgovaramo o obući:

Čemu služi obuća?

Razlikuje li se naša obuća s obzirom na godišnja doba, vremenske prilike ili društvene prigode?

Nosimo li istu obući u kući/stanu, u školi…?

Je li nam u odabiru važniji izgled, udobnost, cijena i dr.? Npr. biste li nosili lijepe cipele koje su izuzetno neudobne?

Zanimljivosti: Najskuplje tenisice na svijetu

Učenicima pokazujemo fotografije na kojima su prikazane najskuplje tenisice na svijetu te čitamo zanimljivosti o njima (SLAJDOVI 2-8). Nakon prezentacije razgovaramo s učenicima:

Je li vam se svidjela ta obuća?

Jeste li se iznenadili kada ste čuli cijenu?

Što mislite, zašto su te tenisice tako skupe?

Kada biste ih posjedovali, biste li ih nosili svakodnevno?

Biste li u tako skupim tenisicama igrali nogomet, košarku i sl. ili bi vam bilo žao uprljati tako skupi predmet?

Personifikacija – Život jednih tenisica

Učenicima pokazujemo fotografiju ormara prepuna obuće
(SLAJD 9).

Pitamo učenike:

Što mislite, komu bi mogao pripadati takav ormar?

Koliko bi se para obuće moglo nalaziti u tome ormaru?

Što mislite, nosi li osoba kojoj ormar pripada svu obuću? Stigne li doista svaki par obuće nositi više od nekoliko puta?

Nakon toga učenicima pokazujemo fotografije tenisica dječaka Alija i cipelica djevojčice Zahre iz filma Djeca raja (SLAJD 10).

Pitamo učenike:

Što mislite o ovim tenisicama i cipelicama?

Jesu li to nove tenisice i cipele?

Mislite li da je njihov vlasnik/vlasnica volio te tenisice/cipele?

Je li ih nosio/nosila, igrao/igrala se u njima?

Podsjetimo učenike – što je personifikacija? (Pridijevanje ljudskih osobina neživim predmetima). Učenike dijelimo u skupine te od njih zatražimo da se usmeno ili pismeno izraze na sljedeće teme:

  1. a) Život jednoga para tenisica iz prepunoga ormara
  2. b) Jedan dan u životu naših tenisica/cipela
  3. c) Kome pripadaju cipelice/tenisice s fotografije?

 

Aktivnost 2

Likovi u filmu; kulturološka obilježja

Braća i sestre

S učenicima razgovaramo o braći i sestrama: Koje su prednosti, a koje mane imati ili ne imati brata i sestru; koje su prednosti ili mane biti mlađa/starija sestra/brat? Učenici u skupinama upisuju svoje zaključke u tablicu (RADNI LIST 1). Po završetku aktivnosti s učenicima razgovaramo o njihovim zaključcima.

 

Djeca diljem svijeta

Učenicima pokazujemo fotografije glavnih likova filma, Alija i Zahre (SLAJD 12).

Razgovaramo s učenicima:

Na fotografijama se nalaze dječak Ali i djevojčica Zahra. Opišite ih.

Možete li pretpostaviti gdje žive?

Možete li pretpostaviti po čemu su oni slični, a po čemu različiti od vas?

Kojih se igara vi volite igrati?

Što mislite, kojih igara se igraju gotova sva djeca svijeta?

Učenici u skupinama mogu načiniti popis igara kojih se igraju djeca diljem svijeta. Npr. različite igre loptom, igre lovice i trčanja, crtanja i slično.

 

Siromaštvo i bogatstvo – dvije strane medalje

Učenicima pokazujemo fotografije nekoliko velikih gradova, te djece u igri (SLAJDOVI 13-27). Svaki grad dočaran je trima fotografijama:

  1. a) fotografija grada u njegovu blještavilu
  2. b) fotografija siromašnoga dijela grada
  3. c) fotografija djece siromašnoga grada u igri.

Razgovaramo s učenicima o pojmu dvije strane medalje.

Što bi taj pojam mogao značiti u kontekstu života u velikome gradu? Zašto postoje razlike u bogatstvu među ljudima?

Što nas čini bogatima, a što siromašnima?

Po čemu se razlikuje život siromašne i bogate djece? Što je isto svoj djeci svijeta?

Poznaje li dječja igra/dječji smijeh granice, novac i druge tvorevine društva?

 

Istraživanje – Iran

Djeci najavljujemo da ćemo pogledati iranski film Djeca raja. Prije same projekcije bilo bi korisno napraviti kraće istraživanje o Iranu, običajima i jeziku toga kraja.

Učenike dijelimo u skupine. Njihov je zadatak napraviti istraživanje s pomoću dodatne literature i interneta o Iranu – gdje je smješten, koji je glavni grad, koje su kulturološke posebnosti, kojim se jezikom govori u Iranu i slično. Učenici istraživanje mogu potkrijepiti  slikama, auditivnim i audiovizualnim zapisima, bilješkama, različitim zanimljivostima itd. Učenici povezuju područja, ostvaruju korelaciju s drugim predmetima, ali i uče izlagati susrećući se pritom s govornim vrednotama i prezentacijom. Na prezentacijskom satu svaka  skupina, u najviše 10 minuta, predstavlja rezultate svojega istraživanja.

 

Aktivnost 3

Cipelice u filmovima; filmski rodovi

S učenicima provodimo kviz Cipelice na filmu. S pomoću PowerPoint prezentacije (SLAJDOVI 28-50) pokušavamo se prisjetiti koji je filmski lik i u kojemu filmu nosio određene cipelice (Šegrt Hlapić u igranome i animiranome filmu, Dorothy u Čarobnjaku iz Oza, Pepeljuga u istoimenome filmu i sl.). Ujedno ponavljamo pojmove igrani, dokumentarni i animirani film (crtani, lutkarski i računalni).

Zabranjeno je neovlašteno kopiranje ili distribuiranje dijelova ili cijelog projekta. Projekt podliježe pravima Zakona o autorskim pravima.
Vlasnik autorskih prava je udruga Djeca susreću umjetnost.

Copyright © 2020 Sedmi kontinent

Powered by Protagonist

Koristimo kolačiće (cookies) kako bismo poboljšali funkcionalnost stranice i omogućili vam bolje korisničko iskustvo