INFORMACIJE ZA SAMOSTALAN RAD

INFORMACIJE ZA UČITELJE I NASTAVNIKE

Priprema za film može se odvijati u dva ili tri sata, a neki od sadržaja mogu se raditi i nakon gledanja filma.

POJMOVNIK

Objašnjenja  korištena  u  ovome  pojmovniku  skraćene  su  verzije  i  parafraze  natuknica  Hrvoja Turkovića iz Filmskoga leksikona (ur. Nikica Gilić i Bruno Kragić, 2003.)

FILMSKI RODOVI – nadvrste filmova. Razlikujemo igrani, dokumentarni, animirani, obrazovni, propagandni i eksperimentalni film. Svaki film pripada nekomu rodu, ali rodovi nisu međusobno isključivi; česti su primjeri igranih (fikcijskih) filmova koji preuzimaju komunikacijski modus dokumentarnog filma u kojemu se koristi tehnikama animiranoga ili eksperimentalnoga filma.

ŽANR – posebne podvrste igranoga filma. Žanrovski kodirano filmsko djelo prema nekim konvencionalno uspostavljenim narativnim obrascima dočarava određeni tip svijeta čiji su nam likovi, zapleti i ambijenti prepoznatljivi kao srodni. Filmovi pojedinoga žanra često se proizvode za specifičan tip publike. Među najistaknutijima su komedija, akcijski film, znanstveno-fantastični film, pustolovni film, film strave (horor), triler, kriminalistički film, melodrama, mjuzikl, vestern itd. Žanrovi su fleksibilne, povijesno promjenjive kategorije; često se međusobno isprepliću (česti su slučajevi akcijskoga trilera, pustolovne komedije i sl.), podložni su trendovima (nekoć popularni žanrovi poput vesterna i povijesnoga spektakla danas se puno rjeđe proizvode), a u sklopu pojedinoga žanra javljaju se podvrste koje se nazivaju podžanrovi ili žanrovski ciklusi.

FILM ZA DJECU – film namijenjen djeci jer po tematici i formi odgovara dječjoj dobi. U njemu su najčešći motivi koji su djeci bliski i razumljivi jer su uglavnom preuzeti iz njihova života (dječja igra, mašta, životinje, škola, prijatelji i sl.).

KADAR – vremenska i gradivna jedinica filma, odnosno jedna neprekinuta filmska snimka.

RAKURS  –  jedan  od  parametara  kadra.  Označava  nagib  promatranja. Kad  se  prizor  promatra odozgo  prema  dolje,  kadar  je  iz  gornjega  rakursa,  a  odozdo  prema  gore  iz  donjega  rakursa. Ekstremni donji rakurs naziva se i žablja perspektiva, a ekstremni gornji rakurs ptičja perspektiva. Naglašeni rakursi često imaju izraženu retoričku funkciju. Najneutralniji je vertikalni kut snimanja pri kojemu se kamera nalazi na razini pogleda (nulti kut). 

GLAVNI LIK – nositelj radnje, sve se zbiva oko njega, najčešće ima određenu osobitost i šarm.

GLAVNI GLUMAC – onaj koji utjelovljuje glavnoga junaka, nositelja radnje u filmu.

SPOREDNI LIKOVI – ostali likovi, oni su manje važni, ali su u nekim odnosima s glavnim likom i utječu na radnju.

FILMSKA PRIČA ILI PRIČA (također fabula, radnja filma, dijegeza) – predočen je slijed prizornih događaja s odredivim početkom i krajem. Artikulacija priče osnovna je značajka narativnoga, odnosno igranoga filma te obično osnovni zadatak pri pisanju scenarija igranoga filma. Ono što filmsku priču razlikuje od književnosti složena je audiovizualna priroda filmskog medija.

VALENTINA LISAK

ZA ČITANJE, ISTRAŽIVANJE I SAMOSTALAN RAD

Korisne poveznice i članci o pogledanome filmu:

Službena stranica filma Krokodili iz predgrađa www.vorstadtkrokodile1.film.de 

Najava filma Krokodili iz predgrađa www.idemoukino.com/film/trailer/1030/The-Crocodiles

Korisni linkovi o upotrebi filma u nastavi:

http://www.ecfaweb.org/projects/education/index.html

http://www.filmeducation.org/

http://kresimirmikic.com/

http://www.screenonline.org.uk/education/index.html

POPIS PRILOGA

RADNI LISTOVI

RADNI LIST 1
RADNI LIST 2

POPIS VIDEO ISJEČAKA

GALERIJA SLIKA

Zabranjeno je neovlašteno kopiranje ili distribuiranje dijelova ili cijelog projekta. Projekt podliježe pravima Zakona o autorskim pravima.
Vlasnik autorskih prava je udruga Djeca susreću umjetnost.

Copyright © 2020 Sedmi kontinent

Powered by Protagonist

Koristimo kolačiće (cookies) kako bismo poboljšali funkcionalnost stranice i omogućili vam bolje korisničko iskustvo