INFORMACIJE ZA SAMOSTALAN RAD

INFORMACIJE ZA UČITELJE I NASTAVNIKE

Priprema za film može se odvijati u dva ili tri sata, a neki od sadržaja mogu se raditi i nakon odgledanog filma.

Istraživanje o ovisnostima može se uklopiti u nastavu prirode ili biologije, u proširivanje nastavnim planom i programom propisanu jedinicu . Za to nam je potreban jedan školski sat u kojem se može ponoviti naučeno o čovjeku, a zatim djeca mogu izlagati svoja istraživanja i saznanja o ovisnostima. U povijest može se uvrstiti istraživanje o povijesti filma.

U nastavu hrvatskoga jezika, u izražavanje,  možemo uvrstiti prezentaciju, pisanje osvrta i sl. Komentira se uspješnost izlaganja, komentiraju se govorne vrednote i sadržaj izlaganja.

Teme ovisnosti, otuđenosti u obitelji i društvu prikladne su i vrlo zahvalne za nastavu građanskog i zdravstvenog odgoja kao i SRZ-a.

POJMOVNIK

Neka objašnjenja korištena u ovome pojmovniku skraćene su verzije i parafraze natuknica Hrvoja Turkovića iz Filmskoga leksikona (ur. Nikica Gilić i Bruno Kragić, 2003.), preuzeto sa http://film.lzmk.hr/trazilica.aspx

DRAMA – filmski žanr s glavnim junacima zaokupljenim svojim društveno-psihološkim problemima. Ovisno o tematskom naglasku razlikuju se socijalna drama i psihološka drama.

LIK – nositelj radnje. Uglavnom je riječ o ljudima, iako i životinje, roboti, pa i nežive stvari mogu biti lik u filmu. Pojedini lik određen je izgledom, psihološkim obilježjima te društvenom i djelatnom ulogom u zbivanjima. Karakterizacija može biti složena (psihološki razrađena) ili može tek naznačiti tip lika (tipski likovi).

DOKUMENTARNI FILM (DOKUMENTARAC) – filmski rod koji obilježava težnja da se filmom svjedoči o zatečenim zbivanjima. Za razliku od igranog filma, dokumentarni film želi prikazati zbiljska zbivanja, ona koja su se doista dogodila, pa je pitanje istinitosti često isticano kao važan element njegova doživljavanja i procjenjivanja.

OPSERVACIJSKI DOKUMENTARAC – dokumentaristički stil nazivan i “fly on the wall” u kojemu autori filma snimaju situaciju bez da u nju naglašeno autorski interveniraju, već je prvenstveno samo bilježe. Kao klasični predstavnici ističu se redatelji Frederic Wiseman te braća Albert i David Maysles.

TALKING HEADS DOKUMENTARAC – dokumentaristički stil u kojemu se određena radnja prepričava putem razgovora s ljudima snimljenih dok pričaju u kameru ili s osobom iza kamere. Kao klasični predstavnik ističe se redatelj Errol Morris.

PLAN: jedan od parametara kadra, označava udaljenost snimanog objekta od kamere; filmska prostorna mjera kojom se iskazuje udaljenost objekta od točke promatranja, kao i zapremljenost platna (ili televizijskog ekrana) snimanim objektom. Kao kriterij udaljenosti i veličine uzima se čovjek. Prema tome kriteriju razlikujemo ključne planove:

  • detalj – plan u kojem izrez kadra obuhvaća djelić nekog predmeta (npr. nečiji nos, pištolj na stolu, itd.). U narativnom filmu se najčešće upotrebljava kao kadar na koji valja obratiti pozornost.
  • krupni plan – filmski plan u kojem izrez kadra obuhvaća ljudsko lice, odnosno ljudsku glavu. Upućuje na vrlo blisku, intimizirajuću, promatračku udaljenost od ljudi i predmeta.
  • blizu – filmski plan kojemu izrez kadra obuhvaća čovjekovo poprsje.
  • srednji plan – filmski plan u kojemu izrez kadra obuhvaća središnje likove ljudi u cijeloj njihovoj veličini. Često se koristi kao temeljni kadar.
  • polutotal –- filmski plan u kojemu se promatra dio veće ambijentalne cjeline (jedan dio sobe, dio ulice, dio gradskog trga, dio prepoznatljiva krajolika i sl.). Upućuje na veću promatračku udaljenost.
  • total (također: daleki ili vrlo daleki plan) – filmski plan u kojemu izrez kadra obuhvaća cjelinu nekoga većeg ambijenta (koncertnu dvoranu, gradski trg, cjelovit krajolik i sl.). Obilježava promatračku udaljenost s koje se mogu opažati samo opće crte promatrana ambijenta, često u opisne svrhe.

ZA ČITANJE, ISTRAŽIVANJE I SAMOSTALAN RAD

POPIS PRILOGA

Svi materijali nalaze se u zasebnim mapama u prilogu.

RADNI LISTOVI

RADNI LIST 1

RADNI LIST 2 

RADNI LIST 3 

RADNI LIST 4 

VIDEO ISJEČCI

GALERIJA SLIKA

Zabranjeno je neovlašteno kopiranje ili distribuiranje dijelova ili cijelog projekta. Projekt podliježe pravima Zakona o autorskim pravima.
Vlasnik autorskih prava je udruga Djeca susreću umjetnost.

Copyright © 2020 Sedmi kontinent

Powered by Protagonist

Koristimo kolačiće (cookies) kako bismo poboljšali funkcionalnost stranice i omogućili vam bolje korisničko iskustvo